olololol

Idag när vi var travskola körde(åkte) jag med Matilda när hon körde Kristall, jag orkade inte köra någonting så jag bara åkte med som det sanna kioskmongot jag är.. (a) En tjej i min grupp, Klara, körde ponnyn Pluto som är lite som han är, han brukar lägga sig med vagnen om han inte vill mer osv, och det gjorde han idag, såklart! Han lade sig ner för han skulle rulla sig, då fick ju såklart Klara lite smått panik och hoppade av vagnen med lämnade tömmarna i vagnen som man aldrig ska göra. Så Pluto for iväg, ner till oss som var på innebanan, och ute på stora banan var det en stohäst, perfekt! Hörde att Gustav ropade "Vad f'n du än gör, spring för f'n inte ut på stora banan!" Men som tur var gjorde han inte det, utan han ville såklart ner till kompisarna. Jag reagerade ganska snabbt och hoppade av Kristalls rockard och ställde mig i vägen för Pluto så han skulle stanna, fast han tänkte ju bara på att få komma tillbaka till Kristall och Svea, så jag vart ju tvungen att flytta mig. När Pluto sakta travade förbi en stillastående Kristall fick Matilda tag i vagnen och hållde i, så det blev lite tryck bakåt och så fick Gustav tag på tömmen när Pluto saktat ner, sen stod han där som om ingenting hänt. Jag tog hand om hans tömmar och hållde i honom samtidigt som Malin, Anna, Eva och Klara kom ner till oss och såg till att ingen blivit skadad. Efter det körde Klara tillbaka till stallet medan vi körde ett till varv på innebanan, ganska uppjagade eftersom man egentligen inte ville veta hur det kunde ha gått om folk reagerat olika osv. Aja, sen körde även vi tillbaka till stallet och fixade pollarna innan vi åkte hem.

När jag kom hem var det första jag gjorde var att hoppa in i duschen, sen packade jag till Sthlm imorgon! Så överdrivet taggad! Åker buss dit, med trådlöst internet, så ni får update ;) Åker förmodligen samma buss som en kille i min klass, ännu mer tagg c: Nu sitter jag på min mjuka lilla säng och uppdaterar bloggen, vilket liv man har... Nyss ringde coola Alma och pratade Sthlm och hur vi gör när vi är där och så, taggad till 825620572950720 % Nu sover jag som en stock, bussen går från Jarse klockan 07.15, YAYYY!!!
Kristall


Pluto


Svea



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0