Presentation

J O H A N N A ?

Vem är då den där varelsen johanna?
En enhörningsgalen random sak... Eller något liknande i alla fall.
Jag heter då Johanna, är född 990122 på bollnäs sjukhus, jag bodde som bebis i Bondarv, Järvsö till jag var ca. 1 år då vi flyttade till min gammelmormors hus i Lörstrand där vi bor än idag.
Den röda markeringen är ungefär våran tomt, blå pricken är där jag sitter just nu (alltså under taket, inte på taket) och den svarta pricken är ungefär där mitt rum ligger...
När jag var liten skrek jag mycket, och älskade att jävlas med min älskade mamma (som jag gör än idag), när jag var ca 3 år tog mamma med mig till bondarv där jag för första gången fick sitta upp på en häst.
Efter det var jag fast, jag har ridit så länge jag kan minnas!
7-årig rätt så grovtjock Johanna på mina kusiners gamla shettis Dessie i Örebro.
Jag har ridit på världens mysigaste ridskola Järvsö Ryttargård ett bra tag, från ca 2006/2007 till idag, då jag fortfarande rider hos JRG
8 år
9 år
11 år
12 år
Våren 2010 började jag intressera mig för travsporten, vi kollade upp travskolor i närheten och hittade till den bästa som finns, nämligen travskolan på bollnästravet. Förra våren började jag i bronskursen tillsammans med en kompis med samma intresse för trav. Efter 10 gånger var kursen över, och det blev sommar, en sommar fylld med trav och nya kompisar. Istället för att åka på ridläger, åkte jag på travläger i bollnäs 3 dagar, de bästa 3 dagarna på hela sommaren ♥
Tack vare underbar Annelie och Michaela, har jag kunnat följa med på olika travtävlingar som hästskötare, t.ex Monté SM på Bergsåker travbana i Sundsvall, där Järvsöhästen Ivarsqvick vann.
Nu i början av hösten, i September drog travskolan igång igen, denna gång stod silverkursen på tur. Dock är det endast 2 gånger kvar innan vinteruppehåll, men till våren går jag Guldkursen, och sedan licenskurs så jag får tävla! I nuläget har jag och mamma en kallblodstravare på 4 år, som står hos Annelie, därhan bott hela sitt liv.
Han är underbar, våran lilla plutt. Han är knappt över ponnymått, senast mätt till 142 cm i mankhöjd. Eddi är otroligt personlig och känslig, och ibland hoppar han till när vi rider bara för att, dock försöker han alltid göra det bästa för sin ryttare ♥ Sedan den 1 September 2010 har mamma stått som ägare på den underbaraste hästen i universum, men första gången vi träffade honom var i Juni/Juli.
Den 24 augusti 2011 satt jag i bilen tillsammans med Michaela, Annelie, Gustav och Hjalmar påväg mot en ponny vi skulle låna i ca. 1 år, helt osedd, det enda vi visste var att ponnyn var ett russ. När vi väl var där tror jag att alla blev lika chockade av att se ponnyn, han var inte alls av något vi trodde! Utan bättre.... ♥ Jag tänkte mig en brun, ganska stor och muskolös ponny med mycket man på ca 7-15 år. Istället hittade vi en borkfärgad, liten fet ponny med eksem på 21 år, sjukt egentligen! Hugo II är rätt så jobbig att hålla på med, fast när han väl litar på en är han u n d e r b a r. Vi lånar honom som körponny till mig och Gustav, fast vi rider han ganska ofta också, dock är det mest jag som rider eftersom Gustav är lite smårädd sedan han ramlade av Märta och blev översprungen av henne. Hugo har blivit mycket finare sedan han kommit till oss, han hade rätt så långa hovar, var väldigt fet och hade riktigt ful eksem i man, svans och kropp. Numera har han finare hovar, har gått ner lite i vikt och eksemen syns inte lika väl (beror också på att sommaren är över).
ÄLSKLINGARNA♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0